طلایی: بین آرای قالیباف در تهران و عملکرد او ارتباطی نیست
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

 

 
مرتضی طلایی در اظهارنظری اعلام کرده در صورت قطب‌بندی در شورای چهارم، اصولگرایان در اکثریت قرار می‌گیرند و به استقبال شهردار شدن قالیباف رفته اما اصلاح‌طلبان می‌گویند مردم تهران با ریختن تنها 700 هزار رای به سبد قالیباف پیامی روشن به اعضای شورای چهارم دادند. در ادامه مشروح این گفت‌وگوها را می‌خوانیم.
اولویت‌های شما برای مدیریت شهری در شورای چهارم چیست؟
به اعتقاد من راهبردها و سیاست‌های کلانی که در شورای دوم و سوم پایه‌گذاری شد کماکان باید در شورای چهارم ادامه یابد. شورای چهارم می‌تواند با استفاده از ارتباط و هماهنگی میان دولت و مدیریت شهری تهران، نوسازی بافت‌های فرسوده را با جدیت ادامه دهد و همکاری و هماهنگی با دولت می‌تواند پشتوانه خوبی برای جبران عقب‌ماندگی‌های پایتخت باشد و کارهای بین‌بخشی را که دولت و مدیریت شهری می‌توانند انجام دهند به سرانجام برسانیم. یکی از این کارهای بین‌بخشی مترو و حمل‌ونقل عمومی است. اولویت بعدی مسایل فرهنگی و اجتماعی است. سامان‌بخشی آسیب‌های اجتماعی نظیر زنان خیابانی، تکدی‌گری و اعتیاد در تعامل ارگان‌های اجرایی دولت و مدیریت شهری محقق می‌شود. جبران عقب‌ماندگی‌های جنوب شهر و عقب‌ماندگی‌های میان محلات در مناطق هم از دیگر اولویت‌هاست. مسایل زیست‌محیطی، آلودگی هوا و آلودگی صوتی در تهران هم از دیگر مسایل است. در ادوار گذشته کارهای بین‌بخشی در تهران به سرانجام نرسید و انتظار داریم با تدبیر ریاست محترم جمهور، جناب روحانی به سرانجام برسد.

در روزهای اخیر مصاحبه‌های متعددی از سوی شما منتشر شده که در آن از انتخاب مجدد آقای قالیباف به‌عنوان شهردار تهران حمایت کرده‌اید. آیا فکر نمی‌کنید رای 700هزارتایی مردم تهران به قالیباف نشان می‌دهد آنها تمایلی برای این موضوع نداشته باشند؟
من به این موضوع سیاسی نگاه نمی‌کنم و اعتقاد ندارم شورا سیاسی کار کند. رای قالیباف در تهران یک موضوع سیاسی است و عملکرد و رای قالیباف در تهران با هم ارتباطی ندارند.

‌بسیاری معتقدند کارنامه قالیباف در بخش‌های عمرانی خوب بوده و در سایر بخش‌ها عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد. نظر شما در این‌باره چیست؟
این نوعی بی‌انصافی است. اینکه عده‌ای تا زمانی که در حاشیه هستند، به‌گونه‌ای صحبت می‌کنند و بعد حرف‌هایشان را عوض می‌کنند، بی‌انصافی است. هنر قالیباف دمیدن روح در تهران، مردم‌نگری و مردم‌اندیشی بوده است و شهرداری را از نهادی عمرانی و خدماتی به سمت نهاد اجتماعی سوق داد و این اتفاق در دوره مدیریت شهری قالیباف افتاد.

‌آیا قالیباف تمایل دارد که مجددا به‌عنوان شهردار انتخاب شود؟
از خودش بپرسید. من صرفا به‌عنوان یک عضو شورا اظهارنظر می‌کنم نه دوست قالیباف.

شما در مصاحبه‌ای در پاسخ به اظهارات آقای مسجدجامعی گفته‌اید اگر قرار به قطب‌بندی باشد اصولگرایان در اکثریت هستند. آیا این را تایید می‌کنید؟
من می‌گویم قطب‌بندی نکنیم و شورای چهارم در سایه همکاری در مسیر پیشرفت تهران گام بردارد. من مسجدجامعی را به‌عنوان یک اصولگرا می‌شناسم. اصولگرایی در معنی پایبندی به باورها، ارزش‌ها و اخلاق و از این نظر مسجدجامعی از بسیاری که ادعای اصولگرایی دارند، اصولگراتر است.
 
مطالب مرتبط

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 31 خرداد 1392برچسب:, :: 1:39 :: نويسنده : ذوالفقاری

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 180
بازدید کل : 55634
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1